Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Julvecka i Florida

Publicerad 2014-12-27 03:04:09 i Allmänt,

Nu ska jag, så långt orken till en laggig mobilsida räcker, försöka lägga upp en liten update, för det känns som att det var länge sedan sist. Jag är återigen i Naples, Florida, och har varit här hela veckan. Detta är alltså huset de åker till ungefär 2-3 gånger årligen, och spm vi ni åkt till två gånger den senaste 1,5 månaden. Jag vet aöltså inte riktigt ifall jag tror på detta, men inte mig emot! Här är det alltså shortsväder, och alldeles väldigt soligt. Tomtarna har hawaiiskjorta och solbadarna har tomteluva. Det är alltsp väldigt svårt att få julkänslor här, och det tycker jag är otroligt skönt. Jag tror att det lindrade fallet en hel del. Det känns som ett skämt när man går runt i linne och hör julmusik i affärerna. 
 
Veckan såhär långt: 
Måndag: kom fram någon gång ganska sent på kvällen, men redan då var det både varmare och fuktigare i luften än sist vi var här!
 
Tisdag: skypeade med mormor, morfar och Malin innan jobbet, som bestod av strandhäng, kort och gott. På kvällen åkte vi till botaniska trädgården och tittade på deras belysning. Det var jul på liseberg möter lights in alingsås möter amerika, dvs stort, färgglatt, och måttligt smakfullt- more is more!
 
Onsdag: Här vart det alltså jul. Efter att ha haft hand om trollungarna här hemma på morgonen pratade jag med familjen precis efter Kalle. Alla var så fina och pappa hade julslipsen, men det kändes så overkligt. Som sagt, tack och lov att jag inte var någonstans där det faktiskt kändes som december och jul. Därefter, för att få tankarna av allt, vallfärdade jag till närmsta thriftshop en halvtimma bort. Denna visade sig vara stängd när jag väl kommit fram, men till min stora glädje låg en vägg i vägg, och även ett flertal i följd som jag fick syn på längre bort! 
 
Torsdag: Jul i USA, dvs här fick vi inte direkt något gjort. Vi var på stranden igen, tillsammans med miljarder andra julfirande floridabor. Grävde hål som pojkarna förstörde, byggde en dinosaurie som pojkarna förstörde, byggde fort som pojkarna förstörde... suck! 
 
Fredag: Idag jobbade jag morgon/förmiddag. Jag måste ändå medge att när föräldrarna är borta när ungarna vaknar så går det mesta ganska smärtfritt. Vi sitter och läser och vaknar till liv och sedan klär vi oss och börjar med frukost. Här omkring är de fortfarande gosiga och lugna! Haha! Efter det gick vi till stranden med värdmammans föräldrar och samlade snäckor och byggde ytterligare saker som barnen kunde förstöra! På eftermiddagen däremot åkte jag med värdfamiljen till Corkscrew sanctuary inställd på att se alligatorer! Så blev det inte men vi såg en massa olika fåglar, en groda, och en tvättbjörn som var alldeles jättesöt! Kanske enbart för att det var den första levande tvättbjörnen jag sett! Ska lägga upp bilder från detta när jag kommer hem. Var oavsett rätt coolt att bara gå runt och se naturen i träskmarken. 
 
Nu har jag också fått reda på atr alla julkorten/breven kommit fram. Posten fungerar åt detta hållet åtminstone! 
 
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela