Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Tillbakablickar igen

Publicerad 2015-06-29 20:26:50 i Allmänt,

Ja nu blir det återigen en omgång tillbakablickar från mitt senaste och nog sista besök. Nu är det onekligen lite tomt här... Men istället för att deppa ska jag försöka återge de senaste tio dagarna och vara glad!
 
Malin kom en torsdag och jag mötte henne med kramkalas på tunnelbanan och sedan gick vi hem. Vi hann inte med så mycket den dagen, men på fredagen var vi produktiva. På dagen mös vi i georgetown, så waterfronten, baked and wired! Så fort jag kunde komma ifrån jobbet på eftermiddagen mötte jag henne på Phillips collection och därifrån åkte vi till naturhistoriska museumet! Vi gaskade upp oss lite på teaism först, för vi fick en sockerdipp, men sedan var vi fit for fight!
 
Lördagen spenderades med en promenad runt tidal basin (det tål att påpekas att all denna sightseeing gjordes i typ kroppstemperatur). Vi tog oss sedan till The holocaust museum och kom inte in (nej vi fuskade inte denna gången) och sedan om jag inte minns fel gick vi till mataffären och lagade den mest fantastiska middagen hemma. På söndagen började vi på national archives, gick sedan till national gallery of art (STORT!). Efter detta gick vi till eastern market på Capitol Hill (Malin är kungen av lonely planet!) och myste runt där! Vi köpte seeeen men god lunch och åt den på trottoarkanten. Vi gick in i en bokaffär/antikvariat med böcker från golv till tak. I staplar, dubbla rader och på sluttande hyllor! Livsfarligt men fint! Efter detta en tur till U-street med besök på Ben's Chili, och Froyo! Efter att ha samlat krafterna och tittat in på busboys and poets gjorde vi vita huset, monumentet, ww2 memorial (med fotbad) och lincoln memorial by night! Magiskt!
 
Nu är det så att jag inte hade med mig kameran eftersom Malin hade det. Så detta är mobilbilder. Nåväl!
 
Detta är allt jag hinner med nu tror jag..! Snabb recap! För lite mer aktualla updates var barnens rum samt badrummet kaos igen såklart. Hur funkar det ens? 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela