Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

New orleans, Louisiana

Publicerad 2015-05-27 20:01:00 i Allmänt,

WIHA! Malin kommer hit!! Snart!! Och vi ska åka tiiiiiilllllllll NEW ORLEANS (Helt otippat med tanke på rubriken). Idag har jag i princip inte gjort någonting, så jag har passat på att googla på saker att göra i denna jazziga stad (morfar, är du avis!?) och jag tror detta blir jättebra! Vi drar till sööööödern! YES!
 
Sedan sist, utöver att vi alltså äntligen bokat vår resa, så har jag:
Hängt med Melissa och bakat divine chocolate chip cookies (Detta MÅSTE ju gå att göra utan himla bakmixer- KOM IGEN AMERIKA!)
Hängt med barn och bakat kanelbullar (Också bakmix för vi hade ingen jäst, men jag gjorde åtminstona knutar istället för rullar, precis som min kära mor och mormor!)
I söndags fyllde en av mina pärlor, Caro, år! För att fira henne vankades picnic nere vid floden! Gabi kom hem till mig innan och så hängde vi här en stund, och vi skrev båda till henne och sa att vi inte kunde komma respektive bli sena, och dök sedan upp prick i tid! Haha, stackarn var jätteledsen ett tag! Och hon fick inte mindre än två selfiesticks i present av värdfamilj och en inte allt för nära vän, vilket vi ansåg var hysteriskt, då vi drivit som bara den om detta innan. Vi hade dock kul med den ändå! 
 
Igår träffade jag Madita och hängde med henne vid hennes grannes pool! Lyxigt måste jag säga! Även hon åker snart. ALLA ÅKER.
 
På söndag ska jag rida med Mariska, och är supertaggad i och med detta! Om det nu inte ska regna, det hade varit en party pooper! Jag har fått låna Isaacs målarlärares ridskor, så nu är det bara att tuta och köra. MÅSTE TA UT KONTANTER! Note to self! 
 
Jag funderar ibland på vad jag ska göra när jag kommer hem! De första en-två månaderna kommer ni inte kunna förvänta er något av mig, bara så ni vet. Jag kommer göra enbart saker jag gillar och har saknat och ansvar kommer inte finnas i min värld där. Men sedan? Plugg är fortfarande en djungel (vänta lite, skulle jag inte ta tag i mitt liv här?), och då återstår ju jobb! Vicka igen? Jag saknar ju personalen på mina favoritavdelningar! Och vissa barn, men jag vet inte riktigt vilka som kommer vara kvar? Tänk så kommer man tillbaka (om jag ens får) och så är barngrupperna hiskeliga? Vad göra då?
 
Här promenerar jag typ varje dag. Och idag, här någonstans, övergick jag från solid människa till flytande. Visar sig att smältpunkten för mig är cirka 27 grader. Glad maj. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela