Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Vinterproblem

Publicerad 2015-01-28 20:34:05 i Allmänt,

Snow days, delays, och sjukdomar sätter käppar i mina hjul! Själv har jag hittills inte drabbats av Snow day, dvs att skolorna ställs in, men det har blivit delays några gånger, dvs att allt öppnar lite senare. Detta tillsammans med extrajobbet som blivit denna och förra veckan suger rent ut sagt. Förutom att rucka på mina egna planer så ruckar det på andras, vilket påverkar mig. Fick till exempel gå på yoga själv igår eftersom de jag skulle gå med hade Snow Days, idag skulle jag träffat en, men hon var hemma med sjukt barn. Det suger med inställda planer och så. Då får man lite mer hemlängtan på en gång. Idag har jag bara läst, kollat på vänner, historieätarna, och tagit en liten promenad i ett försök att hitta Rock Creek Park. Jag närmar mig iaf, för kunde se stigarna på andra sidan floden idag. Rackarns, hur kommer jag dit! Efter promenaden gjorde jag någon typ av vegansk mugcake/gröt/snacks. Mosade en banan, och hällde i havregryn, riven kokos, kokosolja, tranbär och sojamjölk och hade i micron i tre minuter. Det blev faktiskt jättegott!
 
Här på andra sidan ville jag hamna. Hmm...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela