Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Söndag redan?

Publicerad 2015-07-26 16:34:59 i Allmänt,

Det var ju nyss fredag kväll?
 
Vi har börjat boka! Jiho! Jag och Gabi alltså, vår resa i november! Vi har bokat ett flyg och tre hostel, samt skrivit in oss på Aupairadventures-turen! Så den 17e november flyger vi till Los Angeles, där vi ska bo i hollywood till den 20e, och då byter vi till ett i Santa monica! Den 21e avgår turen som kommer ta oss från LA, via route 66 till Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite, Death valley och slutligen san francisco! Här har vi också bokat boende, och dagen efter att vi kommer fram dit, den 29e har vi so far tänkt flyga till texas, men det är väl inte helt bestämt! Men helt sjukt att vi redan börjat boka! 
 
Torsdag spenderade jag med en drip coffee från Baked and Wired och en slags våffelkakegrej, polsk, som Gabi gett mig, vid kanalen, läsandes en bok! Mysigt! På fredagen träffade jag Gabi igen för att försöka boka det vi inte hann med på onsdagen för resan!
 
Igår träffade jag Andy igen, tjejen från fikan i onsdags! Vi åkte till Eastern market i Capitol Hill, trillade in på första ståndet där det hängde multum med fina klänningar! Inte riktigt som jag väntat mig, men där rök $20 på direkten! Vi gick och svettades och tittade på allt spännande och fint och sedan tog vi bussen hemåt. Vi köpte sushi på trader joes, och ett tolvpack minicupcakes (tolv.TOLV) och satte oss vid waterfronten med picnic! Smaskens, och supertrevligt! Igår kväll jobbade jag, men det gick faktiskt väldigt smärtfritt! De var snälla och duktiga och kan uppföra sig riktigt bra!
 
Imorse vaknade jag ganska tidigt och tänkte gå över till Danas hus för att vattna blommorna för vad jag trodde var sista gången. När jag kom fram och kikade upp såg jag dock att persienner var neddragna på övervåningen. Huum märkligt, tänkte jag. Noterar sedan att TVn är på på undervåningen, vänder och och pallrar mig hem! Det hade ju kunnat bli brutalt pinsamt! Typ, hej nu ska jag vattna blommor, hoppsan ni var hemma!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela