Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

DC vol 1

Publicerad 2014-11-24 21:12:00 i Allmänt,

Idag är min första officiella arbetsdag. Den var lite kaotisk (ja då snackar vi morgontimmarna endast) för jag behövde lära mig hur man gör luncher, och sedan få barnen klara så snabbt som bara möjligt. Alla kom, såvitt jag vet, i tid, men jag hoppas verkligen jag får bättre spinn på detta i framtiden. För som det vart nu så kände jag mig ineffektiv. Snälla värdföräldrar som inte klagade, men som fixade allt frukostmässigt. Jag följde med äldstingen och HP till skolan idag med, mest för att lära mig bussystemet lite, som jag känner är lite förvirrande. Men detta ska jag hålla på med typ hela tiden framöver, så lika bra att vänja sig. Sedan kom jag hem, diskade upp, städade leksaker, bäddade sängar och körde en tvätt, med sisådär tre-fyra torktumlaromgångar. Har hunnit skypea med min Malin, och när vi la på skrev två tjejer som jag hängde med igår att jag var välkommen hem till dem, vilket var perfekt, eftersom jag just hade tänkt gå en liten promenad. Det blev bara en snabbis, men de är två härliga tjejer som bor nära med barn i liknande åldrar! Hade suttit fint ifall jag kunde vara med dem mycket framöver också! Om sisådär 40 minuter ska jag promenera bort till äldstingen och hämta honom från skolan, och sedan ska det bära av (med buss.) till minstingens skola. Sedan tar vi oss hem, på ett eller annat sätt. Och då ska vi väl kunna dra ihop något litet pyssel typ. Hoppas jag. 

Idag är det för övrigt typ 20 grader ute? Igår var det vinterjacka som gällde? Det skulle komma snö på onsdag? Jaha, antar jag. Har pratat med Lisa där hemma också. Jag vill flytta hit hela gänget. 

 
 
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela