Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Släpps ni inte in?

Publicerad 2015-04-27 20:59:00 i Allmänt,

Har nyss skypat med en upprörd mor, och hört av en upprörd far, att bloggen krånglar? Är det så för fler? Mycket märkligt iaf! Har ni några issues hänvisar jag till min mamma som, hacker som hon är, löste problemet med diagnosen fel på DNS-servern eller något! Sådär, ställ er i kö! Mamma löser!
 
Efter en lätt kaotisk morgon fick jag mig en liten promenad från Is skola till mataffären. Denna gav mig tid att inse att denna familj (kanske de flesta amerikanska familjer) bär lite drag av de vi brukade beklaga oss över på förskolorna! Dels de att den yngsta går i skolan när de har någon anställd för barnens skull som bara går och driver på dagarna (hehe typ). Detta kan dock komma sig av att de behöver mig mer under kvällarna så det är väl förståeligt. Men barnen skickas iväg till skolan pretty much alltid om de inte är typ svimfärdiga? De har båda lämnat huset med snor ner till knäna typ? De har aldrig varit hemma pga sjukdom på fem och en halv månad? Är inte det rätt ovanligt? Det skulle jag spontant tänka iaf! Och så vet jag hur personalen känner när ungarna struttar in där i ett moln av smittor och slem. Stackarna! Men jag tror att det är annat här än hemma. Man går till skolan. Alla åldrar, alla humör. Tråkigt för barnen, kul för au pairerna!
 
Fler bilder! Påföljande dag (se förra inlägget) började vi med självständighetsförklaringen på National Archives. Därifrån delade vi sedan upp oss, så pappa gick till Air and Space museum och mamma och jag till Botaniska trädgården, också detta nytt territorium för mig! Vi fikade på West wing café, och skyndade sedan till the Capitol där vi fick komma in i kupolen, men tyvärr ingen rolig guidad tur till detta! Efter gott chill där i ändan på national mall gick vi till union station och åkte därifrån till Ben's chili bowl, pappas ögonsten! Bästa besöket där såhär långt måste jag medge, och far min gjorde mig stolt och drack milkshake till maten! Han tog till sig den amerikanska andan till fullo där en stund!
 
Här är min mamma och muppiga pappa med kepsen som en nioårig gosse som tappat bort sin sparkcykel! Men en söt sparkcykelslös nioårig gosse never the less!
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela