Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Lite plus lite minus

Publicerad 2015-08-27 15:46:00 i Allmänt,

Okej, ska en vara helt ärlig så räcker typ 6 månader av ett jobb som detta på en plats som denna. När de enda gränserna som sätts för dessa kidsen är de man sätter själv i princip. När man sitter vid frukosten med föräldrarna och känner sig supersträng, och som att man förväntar sig rocket science av barnen, när det i själva verket rör sig om att säga tack och snälla. I förrgår uppförde sig I som en grottmänniska vid middagen och ingen sa något, och jag var än en gång lätt äcklad. Så då kände jag att det var dags att börja jobba på bordsskick. Han hade handen i sitt vatten, la hela näven på mat som inte var hans, torkade snor på hela sina armar i princip, åt med händerna (Han är alltså 6 och kan inte hantera en kniv. Han försöker övertala mig att han kan, men när det ser ut som att man äter med två baseballträn anser inte jag att man behärskar bestick), gav order och var allmänt otrevlig. Så igår pratade jag med honom om hur man uppför sig. Middagen då var därför betydligt bättre, men det känns lite hopplöst när föräldrarna skiter blankt i hur de uppför sig. Då känns det rätt kört. Och då känns det också ganska skönt att det är mindre än tre månader kvar. Men det kommer vara så otroligt värdelöst att lämna Gabi. Vi har blivit så nära på bara 8 månader. 
 
Denna veckan har T haft halvdagar, dvs slutat vid lunch, men nästa vecka kommer de båda sluta samtidigt och gå i samma skola, så då kommer saker och ting nog gå smidigare. För nu passar jag på att play datea massor med Maxi och G. Vi har nog träffat dem varje dag denna veckan. Idag ska vi försöka gå till poolen. Mer kul för barnen än oss skulle jag tro men ändå! 
 
Nu är jag ensam i vårt p street gang. Dana åkte hem i tisdags. Det sög ju. Jag tog T med mig och vinkade av henne. Nu blir det supermärkligt, när jag inte har mina vänner 1 minuts gångväg från huset längre. Är ändå så tacksam att jag hade dem med mig för majoriteten av min tid här. Kanske blir detta billigare dock, när det blir svårare att typ äta ute under veckorna. 
 
Har jag postat mina flygtider än? Måste ringa och bekräfta allt detta, men har inte pallat göra det ännu. Men den 9e december klockan 10.05 ska jag och papsen stå på landvetter flygplats! Här är mina nedräkningar:
 
Landmark 29 dagar
Travel Month 81 dagar
Hemfärd 103 dagar

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela