Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Vaad häääändeer

Publicerad 2015-11-08 16:00:13 i Allmänt,

Först och främst, en liten solskenshistoria (på sätt och vis). I torsdags, precis innan jag skulle gå och hämta barnen, hoppade min mobil i plurret. Den var helt nedsänkt i vatten. Jag fick nervsammanbrott och torkade och torkade allt jag kunde ända tills jag var akut tvungen att gå. Efter att den varit påslagen i typ en timma efter incidenten lästa jag att man var en jubelidiot om man inte stängde av och tog ur batteriet PRONTO. Batteriet kunde jag inte ta ut men jag stängde av den direkt. Sedan var den av, ända tills igår. Det är ju obehagligt att det ska kännas så tomt, men det var fruktansvärt att inte ha den på så länge. Men jag, ett barn från nittiotalet, överlevde 48 timmar utan lur. Heja mig! Igår startade jag iaf den igen. Var så himla nervös, men min lille kämpemobil tuffade igång som vanligt! Slutet gott allting gott!
 
Igår kväll tog mina värdföräldrar ut mig och Gabi på middag, till ett ställe som heter Rasika West End, en jättefin indisk restaurang. Till en början var det bara jag, Gabi och min värdmamma, för min värdpappa behövde jobba, men han kom efter någon timma typ. Det var lite stelt ibland, uschusch men det gick ändå bra. De har ett trevligt sätt att äta på restaurang här som bygger på att alla liksom delar allt! Man beställer in en rätt var men sedan smakar man på allt! Så där var någon krispig spenat och avocado/banankaka till förrätt. Varmrätt var rökta linser, blomkål, räkor och torsk. Till efterrätt jordgubbsmousse. MUUMS! Jag minns när jag var bjuden till Danas avskedsmiddag och det var så hemskt att veta att hon skulle åka. Nu är det jag, och jag fattar inte att snart börjar min sista vecka? Snart är det färdigjobbat här?! Känns helknäppt men skönt! Igår var kidsen gnälliga, så det ska bli så skönt att leva med vuxna människor igen! Jiho! Efter middagen bestämde Gabi och jag oss för att promenera, så vi gick till woodley park till ett pizzaställe som har piña colada för $3.50! Sedan promenerade vi lite till innan vi gav oss av hemåt!
 
Idag ska jag gå på bio med Mafe, Gabi kanske eventuellt hänger på också! Vi ska se Burnt med Bradley Cooper!! Det ser ut att bli en fin dag och nu ska jag duscha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela