Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Inte ens tre veckor!?

Publicerad 2015-10-27 19:52:27 i Allmänt,

Här sitter jag och fryser, strax innan jag måste gå och hämta barn. Osis. Det är väl typ 10 grader ute eller så, men vette fåglarna hur kallt det är inomhus. Även om de här vet hur man håller husen svala och goa om somrarna så har de mycket att lära om att hålla husen varma om höstarna. Det är iaf något vi skandinaver vet ett och annat om. 
 
Så, om mindre än tre veckor åker jag på semestern, har jobbat färdigt. Shitshitshit. Jag har rensat i helgen, sorterat ut saker som ska slängas och som inte får åka med hem. Har stoppat ner klänningar och shorts i en resväska, tillsammans med mina Toms och flipflop. Och har börjat stoppa ner kort och brev jag fått också. Har nojat massor över att jag bara ska ha med carry on och personal item på semestern (minsta sortens väska för två veckor. Har man någonsin rest med mig vet man att detta vanligtvis räcker för en långhelg för min del. Jag är värdelös på att packa!) men det verkar som att det faktiskt kan gå! Packar många tjocktröjor och färre toppar att ha under. Förhoppningsvis ska det gå vägen. Och så lite utrymme för shopping också hade varit fint! Jag är så dålig på sådant här, kommer vara så himla mycket att tänka på de sista dagarna! Knas!
 
Nu måste jag verkligen gå! Men ville slänga in en uppdatering för det kändes som att det var längesedan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela