Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Jobbårets sista semester

Publicerad 2015-10-13 03:45:53 i Allmänt,

Ja, då var det avklarat. Måndag kväll och den sista ledigheten under det här jobbåret är väl i princip att räkna som över! Medan familjen var i florida har jag passat på att sova ut ordentligt, och njutit av Georgetown i oktober (som jag forfarande inte kan helt matcha med vädret. Klär mig alltid för varmt eller för kallt!). Jag har spenderat tiden med att vara med kompisar, titta på solsidan, promenera och var även på fotboll (läs: amerikansk) i lördags! Det var Georgetown University Hoyas mot Lafayette, och Hoyas vann med 38-7! JIHO! Jag gick med Claudia, som jag också gick med till Redskinsmatchen, och även en ny tjej som hon pratat med lite. Orkar inte med mig själv och att jag faktiskt tycker den där sporten är underhållande. Ojojoj!
 
I övrigt försöker jag få in i huvudet att det verkligen. Inte. Är. Långt. Kvar. 5 jobbveckor innan resemånaden. 5!? Jag menar jösses!? Hur jag känner för det svänger ganska så konstant. De här senaste dagarna har jag varit taggad på att komma hem dock! Har så mycket att se fram emot där, pratar om små weekends med typ varenda en ju! Men den här staden är rätt så fantastisk. Den är så vacker. Särskilt nu när man inte svettar sig igenom dagarna! Träden är fortfarande gröna, men börjar skifta i höstigare toner. Och massa vackra löv ligger redan på marken! 5 jobbveckor. Jösses. Sedan har man varit här i ett helt år. Wow. High five mig själv!
 
Vackra färger i Georgetown
Theodore Roosevelt memorial, på Roosevelt Island som kanske tillhör DC, kanske Virginia. Oavsett, nu är jag nöjd memorialmässigt.
Arlington och Potomac från Roosevelt Island
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela