Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

FIGHT FOR OLD DC

Publicerad 2015-09-21 15:40:48 i Allmänt,

Tråkigt, är det, att den enda bollsporten en ska tycka är spännande är den knäppaste och dummaste av dem alla. Den som har män springandes omkring på en plan krockandes med varandra medan cheerleadersen hoppar omkring runt planen i minimal klädsel. Bortsett från denna detalj är det oroväckande underhållande att se dessa spelare slänga sig på hög gång på gång!
 
Igår var jag alltså och såg Washington Redskins vs St Louis Rams, och VI VANN! JIHO! Jag gick med Claudia och två av hennes vänner som var på besök. Jag vet inte vad jag hade väntat mig, men när vi kom ut på vår sektion körde de igång fyrverkerier och vi hade helt fantastiska platser så vi typ bara såg på varandra och tjöt lite. Vi satt i solen där i timmar, så jag fick en döläcker bränna. Men alltså jag dör vad roligt det var ändå! Folk var så taggade och tar detta på sådant himla stort allvar och det är helt underbart! Utöver vad jag lärde mig av reglerna sedan sist lärde jag mig nu att ett av lagen börjar med att sparka iväg bollen över planen, och på något sätt avgörs här var nästa runda börjar, beroende på hur långt de kommer antar jag. Sedan märker de ut var omgången startar, och hur långt de måste ta sig för att få behålla bollen. De har fyra chanser på sig att ta sig 10 feet (tror jag.. När ska de anpassa sig till meter?). Gör de det påbörjas ny runda och de får fyra chanser till, gör de inte det går bollen över till andra laget. Så laget utan boll gör alltså allt för att dra omkull varandra. LÅTER DET INTE KUL!? Vi såg totalt fyra touchdowns, av vilka två gjordes nära oss, och varav tre var Washingtons!! Eftersom det var Redskins hemmaplan var läktarna klädda mestadels i rött och guld, men här och var fanns motståndarlagets färger. Mitt bland alla washingtonfans i vår sektion satt typ en superinvolverad Rams-supporter. Varje gång han ställde sig upp och ropade och hejade började gubben bredvid mig skratta medlidande och utbrast "This poor man". Väldigt roligt. Väldigt rolig helg. Värt varenda peng! Jag vill så gärna köpa någon tröja eller något från dem, men deras namn är väldigt omdiskuterat och gillar det inte riktigt. Hade känts särskilt dumt att ha den hemma där folk kanske inte vet varifrån den kommer eller så. Min värdpappa föreslog att köpa något från Nationals, som är baseball-laget. Men baseball är så muppigt. Denna matchen var så festlig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela