Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Go Nationals!

Publicerad 2015-09-20 03:30:10 i Allmänt,

Så, när mina kompisar som åkt hem började närma sig slutet av sina år, så säger de typ att relationen till värdfamiljen blev bättre. Märkligt, men sant, jag håller med. På sistone har det liksom bara funkat bättre här hemma på någon sätt. Varit mer avslappnat typ, jag har hängt med dem mer också. Idag var jag med Gabi på förmiddagen, traskade på m street (fönstershopping, eftersom mitt kort halvt spärrats pga "ovanlig aktivitet". Denna ovanliga aktivitet var pga flygbiljetter och en dyr resväska, så den sved.) och åt froyo. Sedan, vid tre, gick jag hem för att följa med min värdfamilj på Baseball match! Det var Washington Nationals mot Miami Marlins på Navy Yard! I början var jag tvek, för jag hade hört att baseballmatcher typ var det segaste en kunde se på, och när jag såg alla människor på metron fick en del av mig lätt panne (påminde nog lite väl mycket om frölundamatcherna på donken). Väl där dock var det riktigt trevligt! Vi hade platser ganska högt upp, men jag va nöjd ändå, för man såg ju allt! De var snälla och köpte dricka och mat till mig också. Min värdpappa försökte förklara reglerna så gott som han kunde, och jag försökte förstå. Det var ju inte världens mest fartfyllda sport, men det var inte så himla segt som jag hade trott. Rätt som det var hade två timmar gått så vi bestämde oss för att gå hem (Vi kom dit efter det började och gick innan den slutade så ja- det tar tid). Vi gick till Crêpes and Cream, där de bjöd på dessert, och vi hade det allmänt trevligt. Ikväll skulle jag alltså jobba egentligen, men påväg hem sa de att de inte pallade gå ut, men om jag kunde hjälpa dem med att duscha av dem så hade det varit toppen. Så ja, här sitter jag nu, ledig en jobbkväll! Och taggar morgondagens football game! Då är det Redskins mot några (seahawks?)! 
 
Baseball- sporten med muppigast klädsel och kaxigaste attityden

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela