Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Just sayin'

Publicerad 2015-09-01 17:40:00 i Allmänt,

Imorse åt föräldrarna frukost tidigt då min värdmamma hade tidigt möte någonstans, och värdpappa passade väl bara på eller åt för sällskaps skull. Oavsett fick jag i princip vara ifred med barnen hela morgonen, då värdpappa gjorde annat efter värdmamma gått. Och då, som en tillfällighet, uppförde sig barnen också helt strålande hela morgonen. De var artiga och lyssnade och var lugna och snälla! Varför föräldrarna inte försöker ha det på samma sätt när det är deras timmar vet jag inte. Det är ju så mycket härligare! Nu letar värdföräldrarna också efter en ny au pair som ska ta över efter mig. Skumt och kul på samma gång! Jag önskar lite att jag ville stanna, eftersom de frågade mig, men jag vill verkligen hem efter detta året. Men med morgnar som denna färskt i minnet kommer jag sakna barnen. I har blivit väldigt kramig på sistone. I morse när jag hällde upp kaffe sa han bara mitt namn och räckte bestämt ut armarna för att han ville ha en. T är också kramigare och säger att han älskar mig. Han fick mig också att skratta imorse när han spillde vatten på mattan och den omedelbara reaktionen var att titta på fläcken och utbrista: It's beautiful! Han brukar säga att saker är vackra istället för typ fina! Detta gäller allt, leksaker, teckningar, rubbet. 
 
Coolt som händer: T har nu en svensk tjej i sin klass, och igår frågade hennes pappa mig ifall jag kunde sitta barnvakt nästa vecka! Jag typ: JA! och förhoppningsvis ska det gå om de är okej med att jag kommer lite senare än de kanske hoppats! Och så blir det en sen kväll för mig. Plågsamt för en som anser att läggdags 8 timmar innan alarmet är lag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela