Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Labor day!

Publicerad 2015-09-07 18:37:53 i Allmänt,

Idag är en holiday i USA (röd dag? Jag vet inte, ledigt från jobb och skola iaf!) och jag som egentligen skulle jobbat 1-4 blev ledig då familjen väl bestämde sig för att spendera lite kvalitetstid! Klokt val tycker jag! Fastän jag var ledig gick jag upp klockan 7 imorse för att vi skulle försöka komma in och upp i washingtonmonumentet. Biljettkiosken öppnade kl 8.30 och när vi var framme var första tillgängliga tur kl 15:30. Buuummmeeer! SÅ vi gick en snabb sväng till vita huset där vi fick se Obama åka iväg i sin helikopter (läs: vi såg en helikopter på gräset framför vita huset som så småningom lyfte.) innan vi pallrade oss till en starbucks för frulle. Jag gillar Maxi mer och mer också. Hon är inte en av mina närmsta, absolut, men hon är kul och schysst! Dock drar hon hem igen om 12 dagar sa hon. Så så mycket för det. 
 
I lördags brände det till i plånboken då jag shoppade för $102. Claudia körde oss till Tanger outlet! Tjolahopp! Henne ska jag också gå på fotboll med den 20e! Redskins! FEST! 
 
Aaaaaah jag vet att jag borde ringa till flygbolaget jag ska hem med och dubbelkolla alla flyguppgifter och tider och så, men jag pallar typ inte.. Det är ett sådant meeeck! Ska se ifall jag orkar med att ringa dem ändå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela