Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Landmark day 1

Publicerad 2015-09-27 17:22:19 i Allmänt,

Åååh festival med min polska soulmate, min Gabi! Det är helt underbart, minus skoskavet på min högra häl. När jag står där i publikhavet med henne är det så himla bra såklart, men samtidigt känns det sorgligt att jag behöver lämna henne om några månader.. Många andra som jag kommer sakna också såklart, men det är hon och jag som kommit varandra allra närmast antar jag, och eftersom det inte är som när jag åkte hit, att man sa hejdå vi ses om ett år och då är jag hemma, utan att vi behöver säga hejdå, hoppas vi kan ses lite strödagar i framtiden, så känns det tyngre. 
 
NÅVÄL! LANDMARK! Festivalområdet är precis bortanför Lincoln, bredvid Tidal Basin. Fem scener och 40 artister! Igår var vi helt extas när vi var påväg in på området. De första som spelade var US Royalty (aldrig hört om) så vi ställde oss där en stund. Sedan började banden på vår önskelista spela! Först The Mowgli's, sedan Daughter, Band of Horses, Ben Howard. Vid det här laget hade vi varit törstiga i två timmar så vi tänkte ta en vätske/matpaus. Visade sig att hela festivalen haft samma tanke. Köerna till allt var mat/drycktält hette var hutlöst långa. Vi drog ut på det massor, hoppades att det skulle lätta, satte oss ner på gräset och vilade trötta fötter. Tvingade oss till bajamajorna (Vem är stolt över mig? Va?), gav slutligen upp och ställde oss i kö till Amsterdam Falafelshop. Stod där i 40-45 minuter, och då började det också regna. Lyckligtvis hade Dana försett oss med regnponchos innan hon åkte, så det gick bra. I slutändan gick vi utan att dricka något vatten alls hela dagen, och fick i oss lite vatten först på hemvägen. Och falafeln var spicy. Så ni kan tänka er. Vi tog iallafall med oss maten till festivalens minsta scen där vi såg de sista sångerna med Erik Hassle. Han såg så kort ut och man undrar hur de hittade honom (no offense, Erik). Som artist alltså, inte längdmässigt. Men det kändes som att som svensk behövde jag åtminstone stötta honom lite! Efter Erik var det Drake som skulle gå på, på den största scenen. Vi stannade ett par låtar med honom, då varken Gabi eller jag är vidare gangstahrap-fans. Han hade lätt dagens bästa show, och ljuseffekterna gjorde sig extra bra då det började regna igen, men musiken är bara blah för mig haha. All musik vi lyssnade på igår var grym tycker jag, men jag är lite förvånad att fler artister inte planerade några effekter runt sina framträdanden. Inga ljus/bakgrundsgrejer i princip alls, förutom Ben Howard och Drake då.
 
The Mowgli's
Daughter
Band of horses (bucketlist- check)
Ben Howard
Erik Hassle
Och två misslyckade selfies på oss i våra välsignade regnponchos
 
 

Kommentarer

Postat av: julia

Publicerad 2015-09-28 22:46:06

Band of Horses!!
Saknar dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela