Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Landmark day 2

Publicerad 2015-09-28 16:20:09 i Allmänt,

Oj, typ världens kortaste helg. Och nu är det måndag och dags att vila upp sig. Vaknade imorse med potatismoshuvud. Så går det när man lägger sig sent en söndagkväll. Nu låter det som att jag var uppe till 4. Jag la mig strax innan midnatt, så ah, jag överdriver. Men ändå.
 
Åh landmark ♥ Innan vi ens anlände till området igår var vi helt slut. Trötta i benen och fötterna. Vi stannade vid både Panera Bread och starbucks på vägen och samlade kraft. När vi väl kom dit och skulle gå igenom security konfiskerade de min minipåse med godisfiskar. Vilket kändes ironiskt dels eftersom vi dagen innan hade haft med oss en större påse godis samt breadsticks in, och dels för att folk definitvt smugglade in värre saker än mitt godis. Sadister. Nåväl. Vi satte oss och lyssnade på Manchester Orchestra när vi kom in, samlade liksom kraft för en lång kväll till fots. När det var över kikade vi lite vid de andra scenerna men kände oss inte astaggade på något nytt där. Vi satte oss vid huvudscenen igen och väntade på TV on the Radio i tro om att de skulle vara bra. Visade sig att så inte var fallet, så vi gick till en annan scen där stämningen var betydligt bättre! Hit kom vi lagom till sista låten. Osis. Härefter gick vi ut och tog toapaus (vi hittade ordentliga toaletter utanför området- HURRA!) Därefter tillbaka till huvudscenen för att ta bra platser för Alt-J. Vi satte oss bakom ett annat trevligt pratglatt gäng och störde oss gemensamt på folk som inte kan föra sig i folkmassor, utan som anser att de kan tränga sig in någonstans trots att de som redan är där knappt får plats. Så fort bandet gick på hände dessutom något och hela publiken kubbade fram typ 3 meter. Kaaaos! Alt-J. Nog bästa uppträdandet. Show och grym musik. Tacktack! Härifrån ville Gabi se lite av CHVRCHES, men efter ett par låtar skyndade vi oss tillbaka för att få bra platser till festivalens sista nummer- The strokes. Vi fick bra platser, men bandet kom in 15 min sent och avslutade 10 min tidigt, så även om stämningen vart schysst är de inte mina favoriter. 
Summan av kardemumman: Bättre musik dag ett, bättre stämning dag två. Höjdpunkterna var lätt ett par låtar av Band of horses, bland annat The funeral, och Breezeblocks av Alt-J.
 
Alt-J Δ 
The Strokes

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela