Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Tio månadeeerrr

Publicerad 2015-09-17 20:22:45 i Allmänt,

Då var det ännu en milstolpe idag! Tiomånaderssträcket passeras, jag har köpt en resväska (Den är grön! Kärlek!) och nu börjar det bli dags att tänka ut ett sätt att få med allting hem på. Det har varit en extremt dyr dag. Jag började med att köpa flygbiljetter hem från San Francisco (vi bestämde oss för att skippa denver. Det hade nog blivit lite väl hattigt!) så nu behöver vi bara boka hostel de sista nätterna i San Fran sedan är vi helt klara med det! Efter det gick jag ut för att träffa Niina och en tysk tjej som jag haft kontakt med i typ tre månader men inte träffat förrän idag. Hon hette Camille och var supertrevlig! Blir kanske fler träffar med henne innan jag åker! Vi köpte starbucks, och därefter träffade jag Maxi inne på TJ där jag köpte min resväska. Hon tog med mig till ett libanesiskt ställe som heter Muncheez där vi köpte lunch som vi åt vid waterfronten. Sedan ville hon också ha starbucks, så det blev ytterligare ett stopp där. Därefter visade jag henne baked and wired. Till min försvar köpte jag inget hos de senare två. Självbehärskning! Imorgon åker Maxi hem, tråkigt. Vi hann väl inte bli supernära så, men hon var rolig och trevlig. 
 
Uppdatering på halloweenprojektet. Efter Ts önskan att vara en glasstrut kom pristagaren: han ville vara ett bröd. Då jag var ganska tom på idéer hur jag skulle kunna få en fyraåring att pyssla ihop något sådant lyckades jag sälja in idén om en robot! Tur det! Den äldsta vill fortfarande vara Dr Seuss's Cat in the hat. Någon som vet om man kan sy en hatt?
 
I eftermiddag börjar killarna ha konstlektion igen. Den som ligger nära starbucks. Men idag måste jag änna hålla igen känner jag. Det går ju bara inte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela