Den 17e november 2014 tar jag mitt pick och pack och flyger över atlanten till Washington DC, för att jobba där som au pair i ett år! På denna bloggen kommer jag skriva om vad som händer mig och hur det är! Välkommen!

Vatten över huvudet

Publicerad 2015-09-14 15:46:18 i Allmänt,

För det första: ursäkta för att läsningen här ter sig bli trökigare och trökigare på sistone! Har ingen godtaglig ursäkt. Tack att ni fortfarande skypar med mig och så och är snälla.
 
Imorse när jag kom ner sa min värdpappa: Vi tänkte att, ifall du hade varit okej med det och så att du och killarna kanske kunde börja göra deras halloweenkostymer och ha det som konstprojekt fram tills att det är dags? T vill vara en glasstrut och det är väl inte SÅ svårt tänker jag.
Jag typ: Oj okej, jo vi kan ju försöka.
Så nu försöker jag komma på något bra sätt att fabricera en glasstrut och en fisk (som I vill klä ut sig till). Frågade ifall de hade en symasking vid frukosten. De ser förvånat på mig och typ: Kan du använda en? Varpå jag förklarar att det inte är maskinen som är problemet, utan snarare tyget och mönstret. Mina kära föräldrar kan intyga. Nu vet jag inte ifall jag fått stackarna att tro att jag är både konstnär och sömmerska. Hjälp. Nu blir det att tillkalla googlehjälp!
 
SNART FESTIVAL FÖRRESTEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela